Frankrike vs. Thailand 0-6

Kom hem från middag efter jobb med några vänner, somnade pang bom, vaknade typ 23.30, sådär lagom för att inte kunna somna om i normal tid. Därav stor tankeverksamhet just nu, ngt som slagit mig. Vad är det som är så satans bra med Paris? Alla tjejer verkar älska denna stad? VARFÖR? Personligen hatar jag fransmäns burdusa och gapiga stil, men tjejer verkar gilla detta? Det sägs ju att sydeuropeiska män är mer hetlevrade och på, än vi tråkiga skandinaver. Eller är det för att den perfekta franska mannen gått på ESSEC, jobbar IB i NY och tjänar 500 k i månaden? Materialism och gillar gåpåiga män, verkar vara helt emot de politiskt korrekt svar man får på frågor om vilken typ av killar tjejer vill ha? Men just dessa PK:svar är de inte ngt som är signifikant för oss svenskar? Ingen vågar ju ngnsin uttala sig på avvartat sätt för då är man plötsligt: Golddigger, Rasist, Kommunist, Kvinnohatare, Bög eller smed.

Tycker alla svenska tjejer ska börja erkänna mer vad de är ute efter, utöver mina dagliga empiriska betraktelser finns de för fasen till och med bevisat i akademiska undersökningar att kvinnor väljer egenskaper såsom social status, makt och rikedom före utseende och karisma. Thailändskor är ju betydligt mer öppna på den punkten och inte så satans politiskt korrekta, de är mer rakt på sak, de vill ju gifta sig med en rik västerlänning och det säger de öppet. Är det därför jag gillar Thailand betydligt bättre än Frankrike? Jag skulle till och med vilja gå så långt att säga att jag älskar Thailand, jag ägde baren Cactus på Pangan sist jag var där. Men jag gillar ju inte Thailand för att jag attraheras av Thailändskor, de är oftast fula, (Icke PK), tycker dock att asiatiska tjejer är sjukt fina, fanns ju en anledning till att jag ladda ner ".. asian treat" nej i Thailand är de klart Danskor som hägrar, iaf de erfarenheter jag dragit.

"Dette ska blie den beste sommern i mitt liev"

Föresten, begreppet att få en dansk skalle har den samma betydelse på engelska?
Get head from a Danish? Eller,
Give head?

Godnatt

Bayou Billy

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har en idé om att tjejer i unga ålder (12-18) söker killar som är mer kontnärliga, känsliga, helt enkelt de lite coolare killarna med kanske inte allt för mycket potential i framtiden.



När tjejer sen börjar närma sig skaffa barnålderna flyttar de omedvetet sitt focus från dessa "badboys"

till män med "trygghet" för familj(finansiellt, maktmässigt)och blir helt plötsligt tydliga golddiggers vilket är osmakligt men dock förståligt i dagens samhälle.



När barnen växt upp och den "trygga mannen" och hans ständiga Di-läsande börjar bli uttjatat splittras kvinnorna i två grupper. De som väljer att gå tillbaka till focusera på de män som de egentligen vill ha, den djupa, förstående, "osäkra/otrygga mannen". Och de resterande vägrar byta bort den livsstandard som mannen byggt upp för dem och väljer att vara kvar eller söka sig till än större "hanne".

2009-02-27 @ 11:58:28
Postat av: Billy

Tärningen är kastad



Hur stavas de på latin? Il y acta est?

2009-02-27 @ 14:09:04
Postat av: Tom Glasbeck

resonemanget låter väldigt motsägelsefullt i mina öron...



Bad boys = trygghet ?

Känsliga män = instabil trygghet?



Är det verkligen så? .. är det de? .. eller? ..

2009-02-27 @ 18:16:40
URL: http://brodernabrutus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0