Bögigt att blogga

kenza bloggtjej
Hur lång kan man gå på bara utseende?

Varje gång man loggar in på bloggen så är man inne på blogg.se´s huvudsida, dagligen visas vilka bloggar som är absolut mest populära och mest lästa. Här har jag funderat, hur kommer det sig att det ser ut så här:

1. KENZA
2. Prinsessans Dagbok
3. Stina-Lee
4. Engla´s Showroom
5. En psykologistudents observation
6. «« Designa Din Blogg »»
7. vimmelmamman
8. 17år & trebarnsmamma! (18 nu)
9. Johan [Skånes bästa & största]
10. känd som paow
11. house of beauty, -dessie (kissie
12. Mitt liv som modell- Tyra Sjöste
13. ~ Egoinas Värld ~
14. Charlotte Perrelli
15. MINI
16. EmsEdge
17. gizmolinas
18. emma nygren.
19. Kelly
20. Husmusen

BARA tjejer! Skriver tjejer så jävla mkt bättre än killar? Eller finns det fler tjejer som skriver blogg och därmed blir sannolikheten större att det är bättre? (Det är ju trots allt lite halvbögigt att skriva blogg, man kanske är det latent?) Vi kan ta hon KENZA, som ligger etta, det var väl inga världsnyheter hon har att komma med lite snack om ngn kille, plåtar lite tråkiga bilder på kläder, smink och deodoranter. Och hon har ju inte ngt "first mover advantage" som min favorit Blondinbella. Ngt som och andra sidan slog mig är att denna Kenza är extremt liggvänlig (Tom sa att han hade gärna sprutat i), väldigt fotogenik, är det möjligen därför hon har många läsare?Är det möjligen så att killar väljer bloggar efter hur snygga tjejerna är som skriver och tjejer väljer bloggar efter idoler och förebilder? Medelbloggsläsaren lär ju ligga på 16-18 årig kranskommunstjej. Fan i så fall är min o Toms blogg helt körd, inga snygga bilder på oss som ligger uppe och jag kan verkligen inte tro att vi ses som förebilder av tjejer! Värt att notera, 20:e platsen, som tagits av Husmusen, ni ska inte blanda ihop denna med våran egen Huzmuz aka Hummus.

Yours sincerely,
Bayou Billy

Kommentarer
Postat av: Billy

Noterade en kill-blogg nu när jag tittade lite djupare.

2009-02-17 @ 00:47:13
URL: http://brodernabrutus.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0