När är det dags att dra vidare?





3 indikatorer och bära med sig genom livet.


1. Allt har ett slut, även om man som nykär och hög på livets farligaste drog har svårt att tro det. En vän till mig ställde nyligen frågan: hur man kan veta när man kan gå vidare och träffa någon ny efter att hjärtat blivit knusat? Jag tror mig kunna känna till en god indikator för just såna här frågor. Jag brukar nämligen känna att om man får skuldkänslor och dåligt samvete när man ligger med nån annan, så är man fortfarande kär. Således är man inte redo för en ny relation om man får skuldkänslor efter ett fylleknoll.

2. För de som tror sig blivit kär i någon ny kan istället använda denna indikator.  Då kan man nämligen tänka på den person som man tror att  man är kär i och onanera lite smått. Skulle man utan att samvetskval uppnå en orgasm så kan man avboka bordet på Sjömagasinet, för då är man inte kär.

3. För de som är lite osäkra på om det blivit skjutna av Amors pilar men samtidigt fått ligga med partnern i fråga kan använda en klassisk indikator. Om man efter älskog självmant vill ligga kvar och snutta .. och inte smita hem, öppna en folköl och ringa en polare och berätta att man fått pilla in den sure. Då kan man istället boka bord på Sjömagasinet.

Nu skall jag ut och checka av samvetet igen, se om jag kan gå vidare.. 

Trevlig helg

Tom Glasbeck








Kommentarer
Postat av: Lena

http://www.sjomagasinet.se/lang.asp?lang=se

2009-01-31 @ 13:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0