Samhällets fel att killar ligger med fula tjejer


Så här en söndag efter en helg fylld av fest och glam ställer jag mig själv frågan, varför ligger killar med fula tjejer? Om man delar in folk på en tio-gradig skala efter deras utseende så är det tydligt att 8-poängskillar i större utsträckning ligger med 3- och 4-poängstjejer än tvärtom. Vad beror det på?

Ofta hörs förklaringen att de beror på alkohol, att ett primitiv beteende bubblar upp till ytan efter två long islands.
Men tjejer super också på rätt bra, ändå vill jag påstå att de inte knollar killar som har mindre än 2-poäng än de själva. Så det måste bero på något annat.

Kan det vara så enkelt att det har att göra med någon form av social jämvikt. Har utbud/efterfrågan skapat en situation där tjejer kan välja medan killar blir valda? Kan det vara så att man kan härleda det hela till det glada tjugotalet?

I början av tjugotalet började kvinnan slå sig fri från de gamla värderingarna där kvinnan existerade för att tjäna mannen. Kvinnorna som då gjorde en revolt kallades för flappers och dansade till den nya sortens musik, jazzen. Således, när kvinnan började festa till det och sköja lite, så var män redan ute i svängen. De hade ju haft sina herrklubbar och barer i århundraden.

Min slutsats är då att under 20-, 30-talet var det fler män än kvinnor ute i vimlet, och det så kallade "spelet" skapades. För att få en kvinnans uppmärksamhet tvingas männen bjuda på drinkar, bjuda upp till dans etc etc. Det är kvarlevor vi ser än idag, och vi ser också att majoriteten av männen blir valda medan kvinnorna får välja. Kontentan blir då att män ligger med fula tjejer, för män har lärt sig genom det sociala arvet att ta tillvara på de tillfällen som kommer till oss. Det är förresten också därför vi har högre löner.


//Tom Glasbeck

Kommentarer
Postat av: Bra Tom!

Gillar när du skildrar samhällets sanning på detta vis!

2009-01-25 @ 17:53:50
Postat av: Huzmuzen

Kära Tom!

Eftersom jag spelar i en helt egen division och därmed bara legat med fulare killar, har jag inget att tillföra din analys. Men jag har förstått att du är lite bitter och ligglös, så vill du ha tips på hur du ska få komma till, kan vi ta en telefonintervju i veckan.



Mvh Huzmuzen

2009-01-25 @ 20:12:39
URL: http://huzmuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0