Ansvar my ass - AMF lite mer att leva för

Christer Elmehagen, före detta chef på AMF pension har under sina 10 år på AMF fått 42 millar i lön samt 62 millar i pension. Lite väl saftig pension tycker folk, men va fan, han jobbade ju på ett pensionsbolag, klart han ska få en saftig pension så att han har lite mer att leva för. Det är precis som om man skulle beskylla kockar för att vara feta, de e ju inte så konstigt när det jobbar med mat och godsaker hela dagarna. Sedan lyckades han göra finscammen och undvika 8% nedskrivning av tradförsäkringen, bytte till en räntefond istället, snyggt när man sitter på skön insiderinformation. Är lite avis på honom, hade jag dock haft mina besparingar hos AMF hade jag plockat fram min gamla Winchester från 96- och påpekat mitt misstycke. Därefter ställt mig och dansat till följande låt:

David Guetta - Tomorrow can wait

Låt oss nu hoppas negativ ränta så att alla som lånar får pengar för det. Jag tror det är lösningen på alla våra finansiella problem, det eller att bara trycka mer sedlar, precis som man gör i Zimbabwe.

Mvh
Bayou Billy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0