Internationella kvinnodagen

Så, nu har man vaknat till liv efter dagens bakfyllekoma, de blev lite tillställning i hemmet med Spotify-Quiz (ngt som Tom har influerat mig starkt med). Jag köpte 18 Pripps Pure och 2 vinare igår, inget är kvar idag, tur att de var light-öl iaf. Nu har man nästan missat hela den "Internationella kvinnodagen", är det ngn som bryr sig? Finns det en mansdag? Jag gjorde lite research och det visade sig att ja det finns en mansdag, det var 1999 som Michael Gorbatjov den gamle rackaren kom med denna briljanta idé. Dock har den inte implementerats riktigt överallt, exempelvis inte i Sverige, världens mest jämställda nation. Känns som shit the same, kvinnor får en dag om året resten av de 364 dagarna tillhör ju oss män. Ska skicka lite grattis på din dag till alla tjejer i min telefonbok, kanske kan få mig ett ligg på köpet nu när man är sådär härligt bakiskåt. Det eller en signal Lena Handén.

Någon form av feministsymbol, tänkte det kunde passa idag.

God kväll,

Bayou Billy

Kommentarer
Postat av: Bambi

håller med dig om att vi borde ha en internationell mansdag =)

2009-03-08 @ 21:06:37
URL: http://noorbambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0